גניקוסמטיה – הקטנת חזה לגבר

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!

גברלפעמים, יש צורך גם אצל גברים להקטין את החזה ולשוות לו צורה גברית יותר. הסיבות לגדילת החזה אצל גברים הינן רבות ומגוונות, אולם הצורך בניתוח (גניקוסמטיה) הינו משותף לכולם, הן מהבחינה הפיסית האסתטית והן מהבחינה הפסיכולוגית-רגשית.

גברים אלה מתביישים בפעילויות כמו הורדת חולצה בים או בקשירת קשרים עם בנות המין השני. הפתרון הכירורגי של הקטנת חזה הינו הטוב ביותר והיעיל ביותר בכדי לטפל בבעיה זו, מעבר לטיפול תרופתי ואחר שיש לנקוט בו. שביעות הרצון לאחר ניתוחים מסוג זה הינה גבוהה, וגברים רבים נהנים מאיכות ואורח חיים שונה מהמוכר להם.

לפני ההחלטה על הניתוח, כדאי להתייעץ עם כירורג מומחה בתחום, אשר יש ברשותו ניסיון בסוג ניתוחים מסוג זה. בשיחה הפתוחה, יש לברר על הסיכונים, הסיבוכים, צלקות נראות או זמן החלמתן, מהלך הניתוח והתוצאה הצפויה לאחר הניתוח.

חרדות רבות עשויות להיעלם כתוצאה מתיאום ציפיות זה. מחיר הניתוח גם הוא ייקבע על פי דרגת החומרה ומורכבות הניתוח, ונתון לשיקול דעתו של המנתח ובמידת מקצוענותו. יש לברר בשיחה זו את זמן האשפוז הצפוי ואת זמן ההחלמה, בכדי להיות מסוגלים לתכנן פעילויות עתידיות.

הסיבות לגדילת שדיים בקרב גברים

למרות שלכל הגברים קיימת נטייה לחזה, גניקוסמטיה נחשבת לגדילת חזה באופן חריג אשר דומה במבנהו לחזה נשי. גדילת החזה (גניקוסמטיה) יכולה להיות מולדת או להופיע בגיל ההתבגרות ואף אצל מבוגרים יותר.

הסיבה השכיחה ביותר היא עקב השמנת יתר וריבוי השומן בגוף כולו, לרבות החזה. אולם מצב זה יכול לנבוע גם מגורמים תורשתיים, חוסר איזון הורמונלי (לדוגמא תסמונת קושינג), בעיות בתפקודי הכבד והכליות, מחלות אחרות (כמו תסמונת דאון) ואף מנטילת סמים או סטרואידים במינונים גבוהים.

לפני הניתוח, יש לברר את הסיבה המדויקת בגינה התרחשה גדילת השדיים, ולטפל בבעיה המקורית ככל האפשר (למשל דיאטה, איזון הורמונלי, תרופות ספציפיות טיפול בבעיות אחרות ועוד).

מעבר לכך, הגברים שנמצאו המתאימים ביותר לניתוח מסוג זה חייבים להיות מעל גיל 18, ולאחר בירור ואבחון אנדוקרינולוגי (הורמונלי).

את הגניקוסמטיה מחלקים לשלוש דרגות על פי רמת החומרה. בדרגה הקלה ביותר נמצא חזה שאינו בשל אלא מאופיין ברקמת שד קשה. בשלבים החמורים יותר, אפשר לראות בשד שומני ובעל כפלי עור רבים המעידים על כך.  הניתוח יכול לזרז ולסייע בקבלת התוצאות הרצויות, ולסייע בשיפור המצב הרגשי.

איך מתבצע הניתוח?

ניתוח זה נחשב לניתוח מורכב, מכיוון שיש צורך לעצב את החזה ולהסיר את הרקמה העודפת. תוך כדי הרדמה מלאה, הכירורג יבצע חתך אורכי ליד העטרה, וישאב או יחתוך את השומן העודף הקיים. במקרים בהם תוסר רקמה רבה, יהיה צורך למקם את העטרה והפיטמה באופן יחסי לחזה החדש.

לאחר הניתוח, ייאלץ המטופל ללבוש גופיית או חזיית לחץ אשר תמנע הפרשת נוזלים פוטנציאלית ותסייע בתהליך ההחלמה. יש לקחת בחשבון כי החזרה לפעילות יומיומית, סדירה וספורטיבית יכולה לארוך עד מספר שבועות. במהלך תקופה זו, לא מומלצת פעילות ספורטיבית או חשיפה לשמש.

זמן האשפוז נקבע, על פי רוב, על סמך דרגת החומרה של הגיקוסמטיה, הקובעת את חומרת ומורכבות הניתוח. את התוצאה הסופית יוכל המטופל לראות רק לאחר מספר חודשים, כאשר כל שטפי הדם, החבורות והנפיחות המקומית ייעלמו.

מעבר לכך, יש לשים לב שלא מתפתחת דלקת או מצב זיהומי מקומי אחר, בצקות, נמקים, מבנה מעוות, כאבים, תחושת חוסר נוחות ועוד. על כל סימן יש להקדים ולבקר אצל הכירורג המטפל, על מנת למנוע מצב של החמרה.

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
074-7691308