ניתוח הקטנת חזה דרך קופת חולים

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!

הקטנת חזהנשים בעלות חזה גדול יכולות להיות מרוצות מאוד ממבנה גופן, אולם יש גם כאלה שהיו מעדיפות חזה קטן יותר. בין הסיבות הנפוצות להעדפה זו ניתן לציין שתיים עיקריות – סיבה אסתטית וסיבה רפואית.

  • סיבה אסתטית – ישנן נשים הסבורות שחזה קטן יותר יקנה לגופן מראה נאה יותר. לצד נשים כאלה, יש גם אחרות שסובלות מתחושה חריפה יותר שקשורה לדימוי הגוף שלהן והחזה בכללו. במקרה כזה, הן עשויות לחוש סבל רב ומשמעותי שנובע גם מיחס הסביבה לגופן, מה שעשוי להביא לפגיעה בביטחון עצמי.
  • סיבה רפואית – נשים בעלות חזה גדול עשויות לסבול במהלך השנים משורה של בעיות רפואיות. בין הבעיות הנפוצות ניתן למצוא כאבי גב וצוואר, עקמת, הזעת יתר, שפשופים ופטרת בחלק התחתון של השד (בקפל התחתון) ועוד.

למרות שניתוחי הקטנת חזה אינם נפוצים כל כך כמו ניתוחים להגדלת חזה, אין ספק שלא מעט נשים בוחרות בצעד זה בשל הסיבות שציינו לעיל, רבות מהן באמצעות קופות החולים השונות. .

סיבות רפואיות ישירות

מכיוון שחלק מבעלות החזה הגדול מפתחות בשל כך בעיות רפואיות שונות עם העלייה בגיל, הרי שקופות החולים מתייחסות לניתוחים אלה באופן שונה מניתוחים אסתטיים אחרים. ישנם מקרים רבים שמאובחן נזק רפואי שיושפע באופן חיובי מטיפול זה ולכן, במקרים כאלה, השתתפות קופת החולים במימון הניתוח תהיה משמעותית יותר.

חשוב להדגיש שקופות החולים, או חברות המספקות ביטוחים רפואיים, יממנו את הטיפול רק במקרים שהם משתכנעים שמדובר בצעד בעל תועלת רפואית ישירה.

לכן, מומלץ מאוד לכל אישה שחפצה בצעד כזה להתייעץ ראשית לכל עם רופא המשפחה. חשוב לציין שגם אם קופת החולים איננה מוכנה לשאת בעלות הניתוח באופן ישיר (למשל במידה והאישה איננה סובלת מעקמת), הרי שחלק מקופות החולים מאפשרות לבצע את הניתוח בעלות מסובסדת.

ההוזלה מוצעת בדרך כלל לנשים שרכשו ביטוח משלים של קופת החולים. במקרה זה הניתוח יבוצע בבתי החולים עימם הגיעה הקופה להסדר או בבית חולים של הקופה.

השלכות אפשריות

כמו בכל מקרה אחר של טיפולים כירורגיים, גם ניתוחי הקטנת חזה כרוכים בסיכונים אפשריים. בין הסיכונים ניתן למצוא זיהומים, כאבים מקומיים, פגיעה בתחושה ועוד. לפני ביצוע הניתוח, חשוב להתייעץ עם המנתח אודות הסיכונים הללו. בין ההשלכות הייחודיות של הקטנת חזה, לצד התועלת הרפואית-בריאותית, והתועלת האסתטית, חשוב להכיר גם את האפשרות לפגיעה ביכולת ההנקה והפגיעה בתחושה.

  • פגיעה ביכולת ההנקה – אצל חלק מהנשים שעברו סוג זה של ניתוח נמנעת האפשרות להניק. עבור חלק מהנשים, מביאה האפשרות הזאת לדחייה של מועד הניתוח למועד מאוחר יותר.
  • פגיעה בתחושה – חלק מהמטופלות מדווחות על ירידה תחושתית באזור הפטמה. יש לציין שגם כאשר תופעה זאת מתרחשת מדובר לרוב בירידה קלה בתחושה ולא על אובדן תחושה מוחלט.
  • צלקות – לא מעט נשים מוטרדות מהאפשרות של הצטלקות בעקבות הניתוח. חשוב לדעת שבסוג זה של ניתוחי חזה, לעומת טיפולי הגדלה למשל, ישנן יותר צלקות. יחד עם זאת, גם בתחום זה ישנה התקדמות. רופאים רבים מציינים שביכולתם למזער את הופעת הצלקות למינימום, ובכל אופן, יש לקחת בחשבון גם את השינוי המשמעותי שחל במבנה השד כולו. על פי רוב, השד הקטן יותר הוא גם מעוצב יותר ופחות שמוט.

לסיכום, ניתוחי הקטנה חזה טומנים בחובם הטבה מן ההיבט הרפואי בריאותי במידה גדולה הרבה יותר משאר ניתוחי החזה לנשים. משום כך, ישנם מקרים שקופות החולים משתתפות בטיפול ואף ממנות אותו. כל זאת, בנוסף להטבה מבחינה אסתטית ואף נפשית.

ראו גם: הקטנת חזה לאחר לידה

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
074-7691308