התמודדות וטיפול עם צלקות לאחר ניתוח בחזה

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!

ניתוחנשים רבות, מחליטות על ניתוחי חזה (הגדלה או הקטנת חזה למשל), למרות ועל אף הצלקות הפוטנציאליות אשר עלולות להישאר מניתוחים אלה.

אין דרך, פעמים רבות, לנבא את מראה הצלקות ואת מהירות תהליך הריפוי. תהליכים אלה הינם אינדיבידואלים וקשורים לסוג העור, טכניקת הניתוח, מיקום הצלקת, היסטוריה משפחתית וגורמים נוספים בלתי נשלטים.

ברוב המקרים, הצלקות נרפאות עם הזמן, והולכות ודוהות, עד כדי התמזגות מלאה עם העור. עם זאת, ישנן מספר המלצות אשר עשויות להועיל בריפוי הצלקות באופן יעיל יותר, כך שלא ייגרמו סיכונים או הפרעות לתהליך הריפוי הטבעי.

יש לקחת בחשבון, כי לאחר הניתוח, ישנן צלקות קטנות אשר הינן מחיר הניתוח. בצלקות אלו ניתן לטפל באופן פעיל או לחכות עד אשר הן ייעלמו מעצמן כעבור פרק זמן מסוים.

יתרונות הטיפול המקדים הוא במניעת זיהומים פוטנציאליים אשר עלולים להחריף את מצב העור. במידה והצלקת מתפתחת לצלקת גדולה יותר, אשר תופסת שטח נרחב מהשד או מאיזור הניתוח, יש להתייעץ עם הרופא המנתח להמשך בירור טיפול. לכן, ההמלצה היא כי בכל מקרה של חוסר בהירות, אין טעם לחכות ולהסס אלא לפנות לטיפול.

חשיבות הטיפול בצלקות

במקרה של צלקות לאחר ניתוחי חזה, מטרת המנתח בטרם הניתוח היא להסתיר אותם ככל האפשר. אולם לפעמים הן נראות אדומות, נפוחות ומפריעות מבחינה אסתטית.

חשיבות הטיפול בצלקות אלה מיד לאחר הניתוח, היא מכיוון שלאחר "התיישנות" הצלקות, הטיפול יהיה יעיל פחות ומורכב אף יותר.

פעמים רבות, ההמלצות לטיפול יינתנו באופן אינדיבידואלי למטופלת, על פי מיקום הצלקות וסוג העור המדובר. במקרה של צלקות אשר אינן מגיבות לטיפולים הקלים, ישנה אפשרות לתקן באמצעות הזרקת חומרי מילוי שונים או קילוף שטח הצלקת.

הטיפול הטוב ביותר לטשטוש צלקות, מיד לאחר הניתוח, הוא אפשרות המנוחה. יש להימנע ממאמץ גופני, לחצים או מתיחות של המקום, ככל האפשר. ויתרה מכך, יש להתאזר בסבלנות.

פעמים רבות, צלקות שונות דורשות פרק זמן ארוך יותר של ריפוי, אך הן נעלמות ודוהות במשך הזמן. הצלקת יישארו לפעמים גם לאחר שתוצאות הניתוח ייראו בבירור, והמטופלת תהיה שבעת רצון ממבנה ומעיצוב השד החדש.

המלצות לטשטוש צלקות

סוג העור אינו ניתן לניבוי טרם הניתוח, אולם העובדה הידועה היא כי לבעלות עור כהה, ישנה נטייה גדולה יותר להצטלקות וריפוי איטי. מעבר לכך ישנה השפעה גם לאורח חיים והרגלי חיים של המטופלת, כמו למשל עישון, אשר עלול אף הוא להאט את תהליך הריפוי הכללי, לרבות ריפוי צלקות.

במקרה זה, ההמלצה היא להימנע ככל האפשר מעישון לפני הניתוח, וגם לאחריו. במידה והדבר קשה או אינו אפשרי, יש להפחית את כמות הסיגריות ליום, בכדי לספק לגוף את התנאים האפשריים הטובים ביותר. המלצה זו נכונה גם בדבר שתית אלכוהול לאחר הניתוח, כאשר המטרה היא לספק לאזור הניתוח כמות גדולה של חמצן.

מעבר לכך, לאחר הניתוח, ההמלצה היא לא לחשוף את אזור הצלקת לשמש או להשתזפות מכל סוג שהוא, לרבות מיטת שיזוף. כמו גם, פעילות ספורט כמו צלילה, אף היא אסורה, בכדי למנוע זיהומים אשר מאטים את תהליך הריפוי ועלולים אף להזיק לו.

איסורים והימנעויות אלו מומלצות עד לריפוי מלא של הצלקות, או עד קבלת מראה אחיד. טיפולים נוספים יכולים להיות: עיסוי רקמות בכדי להפחית את גודלה וחומרתה של הצלקת, שתייה רבה, אכילת מזונות מזינים ועשירים בוויטמינים, מקלחות מרובות וניקוי אזור הצלקת באמצעות משחות אנטיביוטיות או משחות על בסיס סיליקון.

ראו גם:

טיפול אלטרנטיבי לטיפול בצלקות

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
074-7691308