ניתוח פלסטי להקטנת החזה

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!

הקטנת חזהניתוח פלסטי להקטנת חזה הינו נדיר יחסית למקבילו הכירורגי המבקש להגדיל את החזה. סוג ניתוח זה מבוקש בקרב נשים אשר סובלות מחזה גדול, ופעמים רבות אף נפול.

כתוצאה מהחזה הגדול, עלולה האישה לסבול מתופעות כמו כאבי גב, צוואר תפוס, חריצים בכתפיים כתוצאה ממשקל החזיה, קשיי נשימה, קושי להתעמל או לרוץ ועוד.

מעבר לכך, נשים רבות חושבות כי חזה גדול אינו אסתטי, במיוחד בגיל מבוגר יחסית, או כאשר הוא איבד מצורתו ומיופיו הצעיר.

בניתוח פלסטי להקטנת חזה, מוסרת רקמת השד, ומותאמת לגודל האישה ולרצונה. על פי שיעור הקטנת השד, יש לחשוב גם על הפטמה ומיקומה ביחס לגודל.

לפיכך, ניתוח זה נחשב מורכב יותר מאשר הגדלת חזה, ולפעמים יש להסתיר את הצלקות בצורה מתוחכמת ומקצועית יותר.

לרוב, תוצאות הניתוח משביעות רצון ומשנות את חייה של האישה לטובה. הוא מקל על הרצון לפעילות גופנית, כמו גם משפר את ההרגשה הפיסית והמנטלית של האישה. עם זאת, יש לבצע ניתוח זה אצל מקצוענים ומומחים בתחום, אשר צברו ניסיון בסוג ניתוחים זה.

ההכנה לניתוח

ראשית, לפני ההחלטה על הניתוח יש להיוועץ עם כירורג מומחה, בכדי לוודא התאמה. בדרך כלל, מידת ההתאמה תתבסס על סמך מספר שאלות והחלטות, כמו למשל האם בכוונתה של המנותחת הפוטנציאלית להיניק בעתיד, או האם צפויה לה תקופת היריון נוספת, האם החזה הגיע לגודלו הסופי ועוד.

מעבר לכך, יש לברר ולתאם ציפיות אל מול הכירורג באופן כזה שימנע עוגמת נפש פוטנציאלית. בשיחה כזו, עשוי הרופא להדגים את צורת החזה לאחר הניתוח ומה יש בכוונתו לעשות, ואילו המטופלת יכולה לשאול שאלות בדבר המבנה הרצוי, מגבלות לאחר הניתוח, סיכונים וסיבוכים אשר עלולים לקרות ועוד.

הניתוח נעשה בהרדמה מלאה ויכול לארוך מספר שעות ארוכות. הניתוח נחשב למסובך יחסית, מכיוון שיש לבנות את השד מחדש, באופן מעוצב תוך התייחסות לגודלו המקורי ולאמוד את החלק שיש להוריד ממנו.

על המטופלת לקחת בחשבון שלאחר הניתוח, יהיה צורך בחבישה מיוחדת למשך פרק זמן של מספר ימים, וההחלמה אורכת זמן ארוך יותר, כאשר נראים שטפי דם, חבורות ולפעמים אף נפיחות מקומית. עם זאת, האשפוז לאחר הניתוח, בדרך כלל הוא ללילה אחד.

סיבוכים וסיכונים של הניתוח

הסיבוכים העיקרים של ניתוח להקטנת חזה זהים לניתוחים אחרים, עקב ההרדמה המלאה המתקיימת. מעבר לכך, ישנו סיכון שהמטופלת לא תוכל להיניק בעתיד, ושתיפגע התחושה העצבית בפיטמה. סיבוכים אלה יש לקחת בחשבון, מכיוון שהם לא הפיכים. סיבוכים הפיכים הינם צורת הצלקות, מידת נראותם, ותחושות חוסר נעימות מקומית.

לאחר הניתוח, קיימת תקופת החלמה איטית, בה יש צורך ללבוש את תחבושת החזייה, ולפעמים יוכנסו גם נקזים שמטרתם לנקז את עודפי הדם מהניתוח. כמו כן, מומלץ למטופלת לא להתאמץ במיוחד בזמן פעילות גופנית נמרצת בכדי לא להפעיל לחץ על העור או הפטמה.

הסיכונים רבים יותר בקרב נשים מעשנות, או נשים הסובלות מבעיות בכלי דם. כמו כן למידת החזה לפני הניתוח ישנם השלכות גם על התוצאות הצפויות, כמו גם על סיבוכים פוטנציאליים, ובמיוחד ביחס לצלקות.

במקרה של כאבים לאחר תנודות קיצוניות, יש צורך במתן משככי כאבים, ויש למרוח את המקום בקרמי לחות רבים בכדי למנוע מצב של עור יבש ומגורה, אשר אופייני לאחר סוג ניתוחים זה. תופעות לוואי כמו גודש וכאב מקומי בזמן קבלת מחזור, עקצוצים, גירודים או תחושות אחרות אופייניות אף הם ועלולות להימשך כמספר חודשים מיום הניתוח.

ראו גם: הקטנת חזה לאחר לידה

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
074-7691308