מהי רשלנות רפואית בניתוחי חזה?

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!

רשלנותכיום נשים רבות מבצעות ניתוחי פלסטיק בחזה, וזוהי תופעה רווחת ונפוצה גם בקרב גברים ומכל הגילאים. למרות שכבר מדובר בהליך פשוט הכרוך בהחלמה מהירה יחסית, עדיין חשוב לזכור כי מדובר בפרוצדורה ניתוחית וכירורגית אשר גם במסגרתו עלולה להתרחש רשלנות רפואית מצד הצוות המטפל.

תרחישים נפוצים עלולים ליצור מצב של רשלנות במהלך פרצדורה זו:

  1. רשלנות רפואית באבחון הבעיה – בעקבות האבחון השגוי קרה דבר מה שלילי לגוף המטופל. הרופא המטפל או אחד מאנשי צוות האבחון לא דאג לאבחן כראוי בעיות מקדימות ועל כן, לאחר הטיפול עלולות להיווצר בעיות ואף מרחיקות לכת במרבית המקרים.
  2. העדר הסכמה מידעת – הצוות המטפל לא כלל את כל הסיכונים והאפשרויות לכשלון הטיפול בפני המטופל. לעיתים אף נעשים פעולות על המטופל במהלך הטיפול שהוא בכלל לא הסכים עליהם. על פי חוק זכות החולה מדובר בהפרה בוטה של הרופא כלפי המטופל שלו ומהווה חדירה לפרטיות.
  3. רשלנות בביצוע מעקב שוטף למטופל.
  4. ביצוע לא ראוי של הטיפול במהלך הניתוח עצמו – חוסר הקפדה על נהלים, חוסר תשומת לב לפרטים, ביצוע רשלני של טיפול שאינו עולה בקנה אחד עם האתיקה הרפואית המקובלת לאותו מקרה, כיפוף נהלים וכולי.

קצרה היריעה מלתאר את הכל התרחישים הצפויים כי לצערנו, יש אין סוף. אולם, אלו התרחישים הנפוצים ביותר לעובדה שרבים מגישים מידי שנה תלונות ותביעות בגין רשלנות רפואית מצד הצוות שטיפל בהם. ובכלל, בכל מקרה שיש בו מקום לטעון לרשלנות רפואית בין המטםל למטופל יש לבחון האם מדובר בעוולה רפואית. נשאלת השאלה מה עושים הלאה?

מה עליי לעשות במקרה של רשלנות רפואית?

אם ישנו חשד לביצוע רשלנות רפואית בכל ניתוח שבוצע באיזור החזה ובכלל, יש לפנות לעורך דין מומחה בתחום טרם הגשת התביעה. לעורך דין ניסיון רב שנים ויכול לקצר תהליכים בירוקרטיים רבים ולחסוך זמן יקר. כמו כן, חשוב לבחון את העוולה הרפואית בזמן הכי קשר שאפשר בסמוך למקרה עצמו ועל כן חשוב לא לבזבז זמן יקר.

חשוב לציין שכדאי לתעד ולשמור כל מסמך, מרשם, ביקור אצל הרופא המטפל על מנת שתוכלו להוכיח בעתיד ולהעמיד אותו על טעותו. כל תיעוד שכזה חשוב מאוד לתביעה שמטרתה להוכיח את טענתכם ולדאוג שתקבלו את מה שמגיע לכם.

פנייה שלא תטופל על ידי עורך דין מומחה עלולה למנוע קבלת פיצויים שמגיעים לכם, להשאיר אתכם עם עוגמת נפש גדולה ומרמור והנורא מכל – הצוות המטפל ימשיך לטפל באחרים ולא יעמוד לדין על מעשיו (במידה ואכן יוכח כי כשל בתפקידו).

למה חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין?

תחום רשלנות רפואית הינו תחום רחב ומסובך וביחס לשאר התחומים בהם עוסק המשפט – הוא המורכב ביותר. תחום זה דורש ידע מקצועי – הן משפטי והן רפואי, ידע שאין אותו לרובנו ועל כן כדאי להשאיר את הטיפול בידי אנשי מקצוע שמבינים בזה.

מה עורך דין יעשה בעצם וכיצד יחסוך לכם את הטיפול הארוך? הוא יבחן את כל המסמכים שנתבקשתם לתעד – בין אם ביקור אבחון, ובין מעקב רופא שלאחר ניתוח בחזה – לכן, הכל חייב להיות מתועד למשעי. לאחר שיבחן את גכל המסמכים שתגישו לו, יכול להעריך בפניכם את סיכויי התיק. אם יש "בשר" והתיק מכיל מספיק עילות לתביעה, אתם תמשיכו בתהליך יחד.

כמו כן, הוא יתחקר אתכם ויברר את כל השתלשלות האירועים מרגע האבחון ועד לפנייתכם אליו למעשה.

ישנם מקרים, בהם העורך דין יצליח להגיע להסדר מול הגורם המטפל מחוץ לבית המשפט. דבר שיגרום לזירוז התהליך וביטול הוצאות משפט. במידה ויחליט, מכל מיני טעמים, שהדיון חייב לעמוד בפני שופט ידאג למצות את הזכויות שלכם וידאג לפיצוי ההולם ביותר עבורכם.

לכל תביעה חובה להצמיד חוות דעת רפואית!

כמעט לכל תביעת רשלנות רפואית באשר היא תצטרכו להצמיד חוות דעת רפואית מפי מומחה למקרה שלכם. חוות דעת רפואית נדרשת על מנת להוכיח באופן חד משמעי כי נגרם נזק אסתטי, רפואי או נפשי וכי נגרמה לכם עוולה רפואית. את טענות הרפואית יציינו בכתב התביעה ושם גם את הקשר הסיבתי בין התרחשות המחדל והנזק שהתרחש.

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
074-7691308