הגדלת חזה לצורך שינוי מין

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!

חזההגדלת חזה המבוצעת באמצעות ניתוח היא אחד הטיפולים האסתטיים הנפוצים ביותר בעולם. למרות שמדובר על טיפול כירורגי אשר מבוצע בבית חולים תחת הרדמה, הרי שמדובר בטיפול בעל שיעורי הצלחה מרביים ושיעור נמוך של כישלונות או תופעות לוואי.

את אוכלוסיית הפונים לטיפולי הגדלת חזה ניתן לחלק לשתיים: האוכלוסייה העיקרית היא זו של הנשים שאינן מרוצות ממראה החזה שלהן או מגודלו. האוכלוסייה השנייה היא זו שכוללת את הנשים שנולדו בגוף של גבר. נשים אלה (המכונות גם טרנסג'נדריות) עוברות סידרה ממושכת של טיפולים בכדי להסיר את סממני המין הגבריים ולקבל במקומם סממני מין נשיים ובהם גם הגדלת שדיים.

התופעה כבר אינה בגדר שוליים

התופעה שבה אדם (גבר או אישה) חווה הרגשה פנימית שהוא לא נולד במגדר הנכון אמנם איננה נפוצה אך בשום אופן אין להסיק מכך שמדובר בתופעה שולית.

יד ביד עם הפתיחות החברתית הגוברת מתרבות העדויות על קבוצה לא קטנה של אנשים שאינם מרוצים מהמגדר שעימו באו לעולם. למרות שהסיבה של התופעה איננה ברורה לחלוטין, מעטים הם כיום המפקפקים בקיומה.

חשוב להבין שהצעד המוביל ממודעות בלבד לעבר רצון אמיתי ונחרץ לעשות שינוי במראה הכללי איננו פשוט. תהליך השינוי כולל הרבה מעבר לנטילת הורמונים, שינוי איבר המין והסרה או הוספה של שדיים. לרוב מדובר בתהליך ארוך של מסע אישי, מודעות, וקבלת ייעוץ פסיכולוגי או פסיכיאטרי.

אין דרך חזרה

בשלב מסוים מגיעים רבים מהטרנסג'נדרים להכרה שהם שלמים עם הרצון לשינוי והם מעוניינים להתחיל בתהליך של שינוי מין. לצד הדרכה וליווי מקצועיים ולרוב גם של חברי דומים מהקהילה שכבר ביצעו שינוי זה, מתחילים המטופלים לקבל תוספת הורמונים.

השפעת ההורמונים הללו מביאה לשינוי במבנה הגוף ויצירת סממנים של בני המין השני. בקרב אישה שנולדה בגוף של גבר יחולו שינויים טיפוסיים של התעגלות הגוף, ירידה במסת שריר, עליה ברקמת השד ושינויים נוספים. רק לאחר שחולף זמן, כאשר מרבית השינויים הפיסיולוגים כבר הושלמו, ניתן לעבור לשלב של התערבות ניתוחית של הגדלת חזה.

השלמת המראה הנשי

כמו לכלל אוכלוסיית הנשים ואולי אפילו יותר, גם לאוכלוסיית הטרנסג'נדריות חשוב להיראות יפות, נשיות ומושכות.

מטבע הדברים, השגת חזה מלא, עגול ויפה הוא חלק חשוב בהשלמת המראה. בזכות היותו של ניתוח להגדלת חזה טיפול שגרתי כמעט, הרי שהרוב המוחלט של המטופלות מדווחות על שביעות רצון גבוהה מהתוצאות.

טיפולי הגדלת חזה מבוצעים בפרוצדורה כירורגית סטנדרטית שכוללת בדיקות מקדימות, פעולות הכנה, הרדמה, חיתוך, הכנסת השתל ותקופת החלמה.

כמו באוכלוסיה הכללית של הנשים שמבצעות הגדלת חזה, ישנן נשים טרנסג'נדריות שמעוניינות בחזה גדול מהממוצע.

עם זאת, לא מקובל לבצע הגדלת חזה משמעותית בשלב זה. על פי רוב, ניתוח לשינוי מין שכולל הגדלת שדיים יביא ליצירת חזה קטן יחסית. רק כעבור זמן, במידה והמטופלת מדווחת על אי שביעות רצון מגודל החזה שהתקבל ניתן יהיה לבצע החלפה של השתל הקטן בגדול יותר.

החלמה ותופעות לוואי

ההחלמה מטיפולי הגדלת חזה נחשבת למהירה יחסית. מרבית המטופלות חוזרות לשגרה בתוך שבוע עד שבועיים, כאשר יוצאות מכלל זה הן נשים שבוחרות בהשתלה שמבוצעת מתחת לרקמת השריר ולא מעליה. במקרה כזה ההחלמה צפויה להיות ארוכה יותר ויש להקפיד יותר על מנוחה והימנעות ממאמץ.

תופעות לוואי אפשריות של הטיפול הן הפרעה בתחושה, תזוזה של השתל והחלמה איטית של המקום. ראוי לציין שאצל מרבית המטופלות התופעות חולפות מאליהן ורק במקרים מעטים יש צורך בהתערבות רפואית נוספת.

ראו גם:

השוואת מחירי הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה דרך קופות החולים

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
074-7691308