הליך הקטנת חזה לאחר לידה

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!

הקטנת חזההדרישה להקטנת חזה לאחר לידה, תנבע לרוב משינויים אשר התרחשו בגוף האישה במהלך ההיריון. נשים רבות מתלוננות במהלך תקופה זו כי נוספו להן עודפי שומן רבים, אשר הן מתקשות להורידם ולהיפטר מהם, הן בחזה והן במקומות אחרים בגוף.

ביחס לחזה, הוא נמצא, לפעמים, אצל נשים מסוימות, ללא המלאות אשר אפיינה אותו לפני ההיריון, רקמתו נראית מדוללת, ולמרות גודלו, הוא נראה נפול, חסר עיצוב וצורה מספקת. מצב זה עלול להשפיע על מצב רוחה של האישה, ולהוריד את מידת בטחונה העצמי ושביעות רצונה מעצמה.

מטרת הניתוח להקטנת חזה הוא אסתטי בעיקרו, ולכן הוא מסייע לנשים רבות להרגיש בשלום עם גופן והחזה החדש, במיוחד בתקופה שלאחר לידה.

תקופה זו מאופיינת בשינויים הורמונליים רבים ואחרים, ולכן על הרופא המטפל לוודא כי ציפיות המטופלת הינן ריאליות מהניתוח, וכי היא אינה נתונה להשפעות אחרות מלבד צורך פיסי ורגשי שלה עצמה. השיחה עם הכירורג המטפל צריכה להיות פתוחה ונגישה, באופן ששני הצדדים ירגישו חופשיים לשאול שאלות ותהיות רבות ככל שניתן.

מתי נעשה ניתוח הקטנת חזה?

לאחר הלידה, חזה האישה נוהג לגדול, עקב השינויים ההורמונאליים ותפקוד בלוטות החלב המסייעות בהנקה.

לאחר הפסקת ההנקה, ולפעמים אף לאחר הלידה במידה והאישה לא מניקה, החזה נוטה ליפול, להתרוקן ולהיפגע מבחינה עיצובית.

לפעמים, השינויים בשד יתבטאו גם בעטרות ובפטמות, כך שהן ייראו גדולות יותר או בעלות גוון פיגמנטי שונה מהמקור. את ניתוח הקטנת החזה מבצעים רק לאחר שישה חודשים מיום הלידה, בכדי להיות בטוחים כי השנויים הגיעו לסיומם, וכי השד קיבל את צורתו העתידית הסופית.

לאחר ההחלטה, כדאי להיוועץ עם כירורג מומחה, בעל ניסיון עבר בניתוחים מסוג זה, אשר יוכל להעריך באופן אובייקטיבי האם החזה אכן נפול או מלא מדי וזקוק לשיפוץ כירורגי.

במידה וברצונה של האישה לחוות הריונות ולידות נוספים, עליה לשקול את חיוניותו של ניתוח זה. יש לקחת בחשבון כי צורת החזה משתנה על פי התקופות השונות, כמו למשל בזמן היריון או בזמני השמנה או הרזייה קיצוניים. במקרה זה, גם הרזייה קיצונית (הנעשית בשילוב של תזונה ופעילות גופנית) לאחר הלידה, עלולה לפגוע בצורת החזה אשר התקבל לאחר הניתוח.

מהלך הניתוח וסיבוכים פוטנציאלים

במהלך הניתוח, מקטינים את החזה ומשווים לו צורה מעוצבת יותר, אשר תהיה פרופורציונית לגוף המטופלת.

לרוב, הניתוח יארך עד כשלוש שעות. המטופלת תוכל לחזור לתפקוד יומיומי באופן מהיר יחסי בהשוואה לניתוחים אחרים. הכירורגיים יעשו מאמץ בכדי להסתיר את הצלקות עד כמה שניתן, במשך הזמן, צלקות אלו ירפאו כמעט לחלוטין, ופעמים רבות אף לא ייראו. הצלקות יכולות להיות בצורת קו ארוך היורד מהעטרה עד לתחתית השד, או סביב העטרה.

שיקול ביצוע הניתוח ומיקום הצלקות ייעשו על פי ראות עיניו של המנתח ומידת ההקטנה הנדרשת. צלקות שייעשו בחזה גדול יותר, לא ייעשו בחזה בינוני ולהיפך.

סיבוכים פוטנציאלים של ניתוח להקטנת חזה דומים במהותם לניתוחים אחרים, וכוללים את סיבוכי ההרדמה, פגיעה בעצבוב או באספקת הדם, היווצרות קרישי דם ועוד.

מעבר לכך, נשים אשר מתכננות הריון ולידה נוספים, צריכות לקחת בחשבון כי ייתכן מצב כי הן לא תוכלנה להניק בעתיד, כתוצאה מהורדה או פגיעה בבלוטות החלב. מכיוון שקיים סיכוי של 50% שהמטופלת תוכל להמשיך להניק גם לאחר ניתוח זה, וכי התוצאות אינן צפויות מראש, ההחלטה נותרת בידי המטופלת, אשר חייבת להיות מודעת לכל ההשלכות, הסיכונים ותופעות הלוואי האפשריים והפוטנציאלים.

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
074-7691308