פרוצדורה של שחזור שד

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!

שחזור שדפעמים רבות, קשה לנשים לדבר על הצורך בשחזור שד. בדרך כלל, לפני ניתוח שחזור שד, המטופלת עברה ניתוח כירורגי לכריתה מלאה (Mastectomy) או חלקי (Lumpectomy), מטעמים אונקולוגיים, ועל פי גודל ומורכבות הגידול שאובחן.

שחזור שד מידי או לאחר תקופה מסוימת נעשה על פי בחירתה של האישה, ולאחר שהובררו עימה כל הסיכונים והסיבוכים.

שחזור שד ייעשה לאחר שהשד שנשאר נראה מעוות, לא סימטרי או חסר רקמה, כך שמטרת השחזור הוא להחזיר לשד את הנפח החסר ולעצב אותו באופן מספק.

לפני החלטה על שחזור שד, יש להתייעץ עם כירורג פלסטי, אשר הוא זה המבצע את הניתוח. מעבר לכך, פעמים רבות, משתתף בדיון גם האונקולוג המטפל, אשר יכול לתת את חוות דעתו הייחודית, לאור ההיסטוריה הרפואית וממצאי ניתוח הכריתה.

ישנן טכניקות חדשות אשר מתפתחות באופן תמידי לשחזורי שד יעילים ואפקטיביים יותר, מבחינת טכניקת הניתוח החדישה, סוג השחזור והחומרים המשמשים בניתוח זה.

בירורים שיש לעשות לפני שחזור שד

אחד הנושאים שיש לברר ולהחליט לפני ניתוח שחזור שד, הוא האם הוא יהיה מידי (כלומר מיד לאחר ניתוח הכריתה), או האם הוא יוכל להידחות למועד אחר, כמו למשל לאחר קבלת הטיפולים הכימותרפיים וההקרנות.

לכל אחת מהחלטות אלה ישנם יתרונות וחסרונות, ויש לשקול אותם באופן ספציפי על פי פרטיה של המטופלת. שחזור שד מידי מניח כי האונקולוג ישמור על העור או הרקמה באופן שיוכל לשמש לאחר מכן לשחזור השד.

מעבר לכך, כאשר השחזור נעשה באופן מידי, העור לפני הטיפולים נמצא באיכות טובה יותר, יש צורך בפחות ניתוחים מכיוון שהניתוח נחשב כניתוח אחד, והמטופלת לא חייבת לראות את עצמה או להרגיש ללא שד.

מצד שני, לשחזור שד לאחר תקופה ישנם גם יתרונות, כמו זמן החלמה ומחשבה על הניתוח הצפוי או על המבנה הרצוי. כמו כן, אפשר להתחיל בטיפולים המרפאים באופן מידי ללא סיכון או המתנה לתקופת החלמה. כך או כך, את שחזור השד אפשר לבצע גם לאחר מספר שנים, ומועד הניתוח ועצם צורכו הוא על פי בחירתה האישית של המטופלת, אמונותיה וכוחה.

עם זאת, יש לפנות לכירורג פלסטי בעל ניסיון בתחום זה, אשר יוכל להגיע, להמליץ ולכוון את המטופלת לפתרון הטוב ביותר בשבילה.

תהליך שחזור השד

ישנן מספר טכניקות לשחזור השד, השונות זו מזו בחומר ממנו עשוי השתל. שחזור שד יכול להיעשות משתל מלאכותי או מרקמת השד עצמה (הנקראת מתלה). ישנם מקרים אשר אף מנסים לשלב בין הטכניקות השונות.

כאמור, גם לטכניקות אלו ישנם יתרונות וחסרונות, ולרוב הבחירה תיעשה על פי מצבה של המטופלת, רדיקליות הניתוח וניסיונו של המנתח. במקרה בו נעשתה כריתה מלאה, ימליץ המנתח על שתלים מלאכותיים. אך במידת האפשר יילקח מתלה, המורכב משריר, שומן או עור הנלקח ממקום אחר בגוף.

מעבר לכך, את השחזור אפשר לבצע כשלב אחד או שניים, כתלות בכמות העור אשר נשארה מניתוח הכריתה. בניתוח של שני שלבים, ייעשה ניסיון למתוח את הרקמות, על מנת להזריק נפח, עוד לפני השתלת השתל.

יש לזכור כי כחלק משחזור השד המלא, יש לשחזר את הפטמה והעטרה. שחזור זה, לפעמים נעשה לאחר שהשד מקבל את צורתו המלאה והטבעית.

את הפטמה והעטרה משחזרים על ידי עור משוחזר וקעקוע. ניסיון הכירורגים הוא לשוות לשד מראה טבעי, אשר יוכל להוות תחליף מספק עבור האישה, הן מבחינה רגשית והן מבחינה פיסית. ניתוחים אלה, לרוב, אורכים מספר שעות, ומלווים בהחלמה של מספר שבועות.

.

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
074-7691308