הרמת חזה לאחר לידה

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!

לאחר לידהפעמים רבות, בעקבות הלידה המשמחת, מתרחשים שינויים בשד אשר פוגעים בצורתו ובמבנהו. לאחר הנקות ממושכות, החזה נוטה ליפול, לאבד מנפחו, ויש המגדירות אותו כ"שקית ריקה".

מראה זה הולך ומחמיר ככל שהאישה חוותה מספר הריונות רב יותר ופרק זמן ממושך יותר של הנקות. לשם העלאת הביטחון והחזרת התשוקה לחיים, מלבד צורכי האימהות החדשה, ישנן נשים רבות אשר מעוניינות בהרמת חזה מיד לאחר הלידה.

לפני ניתוח שכזה, על האישה להתייעץ עם הרופא המטפל, על מנת לוודא כי היא יכולה לעבור ניתוח מעין זה, הן מהבחינה הרגשית והן מהבחינה הפיסית, לאחר שהובהרו לה כל הסיכונים והסיבוכים הנלווים.

גם את המנתח הפלסטי יש לבחור בקפידה, לאחר שנבחן ניסיונו, מקרים דומים שהוא ניתח, שיעור הסיבוכים שקרו לאחר ניתוחים שהוא ביצע, ומידת הכימיה הקיימת בינו לבין המטופלת.

לאחר לידה, מתקיימים עוד מספר פרמטרים אשר יש לשקול אותם לפני ההחלטה על הניתוח, כמו למשל הרצון להנקה, פרק הזמן שעבר מאז הלידה ונכונות האישה לעמוד בניתוח נוסף, בירור נוכחות סוכרת הריונית ומידת נכונותה להחלמה ממושכת.

ההכנה לקראת הניתוח

לפני ניתוח הרמת חזה, על האישה להתייעץ באופן כן ופתוח עם כירורג פלסטי אשר יוכל לענות לה על כל שאלותיה ולבחון את מידת הציפיות שלה מהניתוח. בכדי לקבל תמונה מלאה ורחבה יותר על מצב החזה לאחר הלידה, מומלץ גם לשלב בלבטים אלה את הגניקולוג המטפל, אשר יוכל לתת את חוות דעתו וייעוצו במקרה הפרטני.

יש לקחת בחשבון כי ניתוח הרמת חזה לאחר לידה, מומלץ רק לאחר שעברה כחצי שנה מיום הלידה. לפני מועד זה, תיחשף האישה לסיכונים וסיבוכים גדולים יותר. נושא ההנקה, הינו גורם נוסף אשר יש לקחת בחשבון. ברוב המקרים, ההנקה תתאפשר לאחר הרמת חזה. רק כסיבוך נדיר, היא לא תוכל להתבצע, אולם יש לקחת גם אחוז מזערי זה בחשבון לקראת ההחלטה.

מעבר לכך, ניתוחי הרמת זה הינם קצרי טווח באופן יחסי, כתלוי במספר ההריונות הצפויים או הפוטנציאליים, ובגורמים נוספים.

יש לקחת בחשבון כי מראה החזה המורם, יכול להשתנות בעקבות היריון ופרק זמן הנקה נוסף, ואינו ניתן לצפייה מראש.

לפני הניתוח, האישה תעבור מדידות ובדיקות אצל הכירורג הנבחר, כמו גם בדיקות דם והדמיה (צילום חזה וממוגרפיה). לפעמים יתלווה לרצונה של האישה להרמת חזה, גם ניתוח להגדלת החזה אשר איבד מנפחו, כך שהשילוב יוכל לייצר ניתוח אחד.

מהלך ניתוח הרמת חזה

הרמת חזה, הינו ניתוח שנעשה בהרדמה מלאה, ואורך כמספר שעות, כתלות ברמת המורכבות שלו. טכניקת הניתוח תיבחר על ידי רצון המטופלת, מצבה הפיסי וניסיונו של המנתח.

הרמת חזה יכולה להיעשות באחד משלוש הטכניקות הבאות: הרמה באמצעות שתלי סיליקון (המיועדת לנשים עם נפילה קטנה, אשר יש צורך רק בחיזוק ומיצוק השד), הרמה באמצעות חתך בפיטמה או הרמה באמצעות חתך בפטמה ומתחת לה. הטכניקה השלישית מתאימה גם לניתוח משולב, בו האישה בוחרת גם בהגדלת חזה, משום שהכנסת השתלים הינה הקלה ביותר בדרך זו.

לאחר הניתוח, יש לקחת בחשבון כי דרושה החלמה של כחודש. תקופת החלמה זו הינה קריטית יותר מכיוון שהיא נעשית בסמוך למועד הלידה, ויש להכין מבעוד מועד אלטרנטיבות לטיפול בתינוק הקיים.

מעבר לכך, עלולים להופיע מספר תופעות לוואי, כמו למשל שטפי דם, דימומים, זיהומים או דלקות בצלקות, פתיחת תפרים או אסימטריה. סיבוכים אלה יהיו קריטיים יותר בזמן ההנקה, ולכן יש לפנות בדחיפות לרופא המטפל, כאשר מתרחשת בעיה כלשהי.

הגדלת חזהניתוחים אסתטיים הפכו עבור פלח גדל והולך של אוכלוסיה כמעט לדבר שבשגרה. בעיקר נשים אך גם לא מעט גברים פונים למנתח פלסטי במטרה לעצב, לשפר, או לתקן את מה שחנן אותם הטבע. בין הניתוחים העיקריים ניתן להזכיר את אלה שנועדו לשפר את מראה הפנים, אחרים נועדו לעצב את הירכיים, הישבן, הצוואר, הבטן ועוד.

מתוך כלל ההתערבויות הכירורגיות, אחד המרכזיים הוא ללא ספק זה שנועד לשפר את אזור החזה.

בין השאר מקובלים טיפולים לשינוי גודל השד (הקטנה או הגדלה) וכן טיפולי עיצוב והרמת השד במקרה של צניחה המאפיינת את העלייה בגיל.

בעת האחרונה הולך וגובר הביקוש מצד נשים לביצוע ניתוחים להגדלת חזה לאחר לידה. הדבר מעורר שאלות רבות כמו – האם עשויה להתרחש הפרעה להנקה? האם עשויה להתפתח הפרעה תחושתית כלשהי? ובכלל, מהן ההשלכות הנוספות של הניתוח והאם יש בו איזו שהיא סכנה?

מדוע דווקא לאחר לידה?

תקופת ההיריון מאופיינת בשינויים הורמונאליים, נפשיים, רגשיים ופיסיולוגיים החלים על כל הנשים, ללא יוצא מן הכלל. נשים רבות מדווחות על החשש ממראה גופן שלאחר ההיריון והדבר כולל את מראה השדיים, הבטן, עודף משקל כללי ועוד.

בנקודה זו ראוי לציין שהשינויים שחלים בגוף במהלך ההיריון הם טבעיים לחלוטין. בנוסף, חלק גדול מהשינויים הללו יתאזנו עם הזמן, אך לא ניתן לצפות לשוב במאת האחוזים למראה של טרום תקופת ההיריון, במיוחד אם מדובר באישה שילדה יותר מילד אחד.

בד בבד עם הנטייה החברתית הכללית להעריץ את מודל היופי של גיל הנעורים, אופפת נשים רבות התשוקה להעלים את השינויים שחלו בגופן ובמיוחד את אלה שקרו בשדיים ובמיוחד ירידה בנפח. זוהי גם הזדמנות עבור נשים רבות שלא התברכו בחזה בגודל המשביע את רצונן לבצע אחת ולתמיד את ההגדלה שבה הן חפצות. הדבר מלווה בשיפור הביטחון העצמי ושביעות רצון גבוה יותר של האישה ממראה גופה.

על שתל והשתלה

השתלים שבהם נעשה שימוש במסגרת הגדלה חזה עשויים כיום מסיליקון איכותי ודחוס יותר מבעבר. לאור העובדה שבעבר נעשה שימוש (בעיקר בארה"ב) בשתלים שנחשבו למסוכנים, חשוב לציין שכיום אין הדבר כך.

מדובר על פי רוב בשתלים אנטומיים בטוחים ובעלי מראה טבעי. גם הסיכויים לתקלות במהלך הניתוח או אחריו קטנים יחסית, ועל פי רוב יהיה מדובר על תופעות חולפות (תחושת אי נוחות או הפרעה זמנית בתחושה).

הכנסת השתלים נעשית על פי שיקולי הרופא ולעיתים תוך שיתוף המטופלת, באחד מבין 3 האזורים הבאים: דרך בית השחי, בקפל שתחת השד או בחלק התחתון של העטרה. כמו כן, גם קביעת מיקומו של השתל תלויה בהחלטת הרופא והמטופלת גם יחד. אפשרות אחת היא מיקום השתל מעל שריר החזה והאפשרות השנייה – מתחתיו.

לשמור על פרופורציות

לפני קבלת ההחלטה על ביצוע ניתוח הגדלת חזה לאחר הלידה, חשוב לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

  1. כמו כל פעולה כירורגית, מדובר בפעולה עם סיכונים מסוימים. למרות שהם אינם גדולים, חשוב לדרוש את המידע המלא מהרופא המנתח. סיכונים של דחיית השתל, לדוגמא, או של זיהום, אינם גבוהים אך בהחלט קיימים.
  2. הנקה – הרוב המוחלט של הנשים שעברו הגדלת חזה אינן מדווחות על קושי או אי נוחות בהנקה. גם בעיות של פגיעה בתחושה בפטמות או סביבן כמעט ואינן קיימות.
  3. פרופורציה נכונה – לכל אישה פרופורציה שונה בין אברי הגוף השונים. הנטייה כיום בקרב הרופאים היא להמליץ על הגדלת חזה תוך שמירה על יחסים נורמאליים בין גודל החזה לשאר הגוף. הגדלת חזה תוך שימוש בשתל גדול מידי מביאה עימה סיכון גדול יותר של תופעות כגון צניחת השד עקב משקלו.
אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
074-7691308