מה עושים עם חזה גברי מוגדל?

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!

הקטנת חזהגינקומסטיה היא הגדלה של רקמת בלוטת השד הגברי. במהלך הינקות, גיל ההתבגרות, וגם בגיל העמידה בקרב גברים מבוגרים, עלול להתפתח מצב זה. יש להבחין בין גינקומסטיה לבין נוכחות מרבצי שומן באזור החזה של גברים שמנים. אבחון גינקומסטיה הוא צמיחת רקמת בלוטות, או שד, המצטברות בכמויות קטנות אצל גברים.

מצב זה עלול להתרחש באחד מהשדיים או בשניהם. הוא מתחיל כמו גוש קטן מתחת לפטמה, שעשוי להיות רך. שד אחר עשוי להיות גדול יותר מהאחר. חזה גברי מוגדל אצל גברים אינו נחשב למצב מזיק, אך עלול לגרום מבוכה.

הגורמים לגינקומסטיה

מצב זה נוצר כתוצאה מחוסר איזון ברמות הורמונים, כשרמות האסטרוגן, שהם הורמונים נשיים, גדלים ביחס לרמות האנדרוגנים, שהם הורמונים זכריים.

גינקומסטמיה מתרחשת בדרך כלל בינקות וממשיכה בגיל ההתבגרות. כשהיא נרפאת מעצמה עם הזמן, היא מכונה גינקומסטיה פיזיולוגית. גברים ונשים נושאים הורמונים נשיים וזכריים.

במהלך גיל ההתבגרות, רמות הורמונים אלו עשויות להשתנות ולעלות ברמות שונות, וכתוצאה מכך נוצר מצב זמני שבו ריכוז האסטרוגן הוא יחסית גבוה.

גינקומסטיה נגרמת כתוצאה משינויים חולפים ברמות ההורמונים עם הצמיחה. התופעה בדרך כלל נעלמת מעצמה בתוך חצי שנה עד שנתיים, ולעיתים, כשהיא מתפתחת בגיל ההתבגרות ונמשכת מעבר למספר שנים, היא מכונה גינקומסטיה התבגרותי עיקשת.

אבחון גינקומסטיה

ההגדרה הרפואית למצב זה היא נוכחות רקמת שד הגבוהה יותר מ-0.5 סנטימטרים אצל גבר. זוהי נוכחות רקמת שד אמיתי, הממוקמת מסביב לפטמה, ואינה נובעת ממצבורי שומן. ניתן לאבחן את המצב באמצעות בדיקה גופנית. גם היסטוריה רפואית מדוקדקת חיונית, כולל צריכת תרופות וסמים.

אם קיים חשד לסרטן, הרופא יזמין ממוגרפיה. בדיקות נוספות עשויות להיות מומלצות על מנת לסייע בקביעת הגורם המדויק לגינקומסטיה. אלו כוללות בדיקות דם לבדיקת הכבד, הכליות ותפקוד בלוטת התריס. גם מדידת רמות הורמונים בדם מומלצת במקרים מסוימים.

תרופות וטיפולים רפואיים

גינקומסטיה עשויה להיעלם מעצמו בתוך חצי שנה, במיוחד בקרב גברים בגיל ההתבגרות, כך שבמקרים רבים, מעקב רפואי עדיף על פני טיפולים פרטניים.

הטיפולים והתרופות הזמינים לבעיה כוללים:

תחליפי טסטוסטרון – תרופות אלו יעילות לגברים מבוגרים עם רמות נמוכות של טסטוסטרון, אך אינן יעילות לגברים בעלי רמות נורמאליות של הורמון המין הגברי.

קולטן אסטרוגן סלקטיבי, טמוקסיפן. הוכח ביעילותו להפחתת נפח השד, אך אינו מסוגל לחסל לחלוטין את כל רקמת השד. סוג טיפול זה משמש בדרך כלל לגינקומסטיה חמורה או מכאיבה.

דאנאזול. תרופה נגזרת סינתטית של טסטוסטרון. היא פועלת באמצעות עיכוב הפרשת יותרת המוח של הורמון LH המעורר את הזקיק.

טיפולים כירורגיים. ניתוח להקטנת חזה מבוצע במקרים של גינקומסטיה חמורה לטווח הארוך, או במקרים בהם הטיפולים התרופתיים אינם מניבים תוצאות יעילות.

טיפים נוספים כוללים עצירת נטילת כל הסמים הקלים, כגון מריחואנה; עצירת נטילת כל תוספי התזונה או התרופות המשמשות לבניית גוף.

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
074-7691308