טיפול בכאב כתוצאה מניתוח חזה

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!

רופאכאבים לאחר ניתוחי חזה הינם צפויים וניתנים לניבוי. עוצמתם תשתנה מאישה לאישה, על פי רמת מורכבות הניתוח, ניסיון המנתח, טכניקת הניתוח (שתלים אשר מוכנסים מתחת לשריר נוטים לכאוב יותר) ורמת סבל אישית.

בדרך כלל, הכאבים לאחר הרמת או הגדלת חזה יהיו נסבלים ויוכלו להיות מטופלים בתרופות משככות כאב הנמכרות באמצעות מרשם בקופות החולים.

ניתוחים של הקטנת שד או תיקון אסימטריה יהיו, פעמים רבות, כואבים יותר, מכיוון שהם ארוכים יותר וסביר להניח כי כללו מעורבות רקמות רבה יותר.

בדומה לסבלנות אשר צריכה להילקח בחשבון בנושא הצלקות, כך גם בנושא הכאב, המטופלת חייבת להתאזר בסבלנות עד לריפוי מלא.

ניתוחי חזה, למרות הפופולאריות שהם צוברים, אינם ניתוחים פשוטים ולפעמים אף מערבים מורכבות ניתוחית גבוהה.

תחושת הכאב מתוארת על ידי נשים רבות היא של תחושת גודש כפי שמרגישות נשים לאחר לידה. פעילות אשר דורשת בטיחות וריכוז כמו נהיגה למשל, רצוי לעשות רק לאחר שהכאבים נעלמים, לאחר מספר ימים.

משך הכאבים לאחר ניתוחי חזה

בדומה לניתוחים דומים ואחרים, הכאב החריף ביותר בעוצמתו מורגש בשעות הראשונות לאחר הניתוח, עד כ- 48 שעות. עוד בזמן האשפוז והמעקב בבית החולים, תקבל המטופלת תרופות כנגד כאבים ונוגדי דלקת, כמו למשל אופטלגין נוזלי, אדוויל או נורופן בכמות ובמינונים אשר היא תידרש.

בדרך כלל, כאבים אלה הולכים ושוככים עם הזמן, עד כשבוע מיום הניתוח. מעבר לכך, יכולה המטופלת לחוש חוסר נוחות וכאבים כאשר היא מרימה את הזרועות, או במהלך פעילות יומיומית, ולכן ההמלצה היא לנוח ולא להרבות בפעילות.

ישנן נשים אשר מוצאות כי קומפרסים קרים המונחים על האזור הכואב והנפוח, מרגיעים את המקום ומסייעים בשיכוך הכאב.

יש לקחת בחשבון, כי זמן ההחלמה הינו משתנה בין אישה לאישה, על פי פרמטרים אינדיבידואליים, אך יכול לקחת עד כמספר שבועות, במקרים מסוימים. בכל מקרה, החזרה לפעילות יומיומית מותרת באופן הדרגתי, ועל פי הרגשת הכאב של המטופלת.

חזיית התמיכה אשר מותאמת למטופלת לאחר הניתוח, מסייעת אף היא בשיכוך הכאבים, מכיוון שהיא מונעת תזוזה של החזה והשתלים ומנסה לקבע אותם באופן יחסי.

במקרה בו נדמה כי הכאבים אינם נסבלים או נמשכים מעבר למספר ימים, ללא שינוי, יש לפנות ולהתייעץ עם הכירורג המטפל על מנת שימשיך לעקוב או יבדוק נוכחות סיבוכים פוטנציאליים.

סיכונים וסיבוכים

ככלל, לאחר ניתוח, ניתן להמשך לקחת משככי כאבים עד הפסקתו של הכאב. בדרך כלל, אף ייעשה ניסיון לטפל בכאב עוד בטרם הופיע, על ידי לקיחת משככי כאבים בזמנים קבועים, כל מספר שעות. טיפול זה נעשה רק בשעות הראשונות לאחר הניתוח (24-48 שעות).

אולם, ההמלצה היא להמשיך ליטול את משככי הכאבים רק כל עוד הכאבים קיימים, ויש להוריד את מינוני התרופות לאחר פרק זמן קצר. החשש הוא מפני התמכרות ומינונים גבוהים העלולים להזיק לאיברים אחרים (כמו כבד).

אחד הסיכונים הכרוכים בניתוחי חזה הוא החשש מפני כאבים כרוניים, הנמשכים שנים לאחר הניתוח המקורי.  במקרה כזה, כאשר הכאבים מיוחסים לניתוח אולם לא נמצאים גורמים נוספים, תטופל האישה במשככי כאבים מסוגים חזקים יותר. ובמידת הצורך, תישקל האפשרות אף להסיר את השתלים.

כאבים אחרים אשר עלולים להופיע לאחר פרק זמן ארוך מהניתוח, הינם כאבים הנגרמים מכיווץ העור סביב השתל. גם במקרה זה, תידרש האישה לטיפול יותר מעמיק בכאב, ולפתירת הבעיה באופן מורכב ולפעמים אף כירורגי. סיבוכים אלה הינם נדירים, ולכן נשקלים לגופו של עניין.

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
074-7691308