הליכי שחזור פטמות לחולות סרטן השד

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!

שחזור פטמותשחזור פטמות ועטרה מהווה חלק מניתוחי שחזור שד. לרוב, ניתוחים אלה נעשים לאחר גילוי סרטן שד, בו מחויבת האישה לעבור ניתוח כריתה מלא או חלקי.

לאחר ניתוח זה, עליה לבחור בניתוח שחזור שד, הכולל הליכי שחזור פטמות. שחזור פטמות יכול להיעשות באופן מלא (לאחר ניתוח כריתה מלאה, כאשר הפטמה מוסרת באופן מלא), או חלקי (כאשר יש צורך לשמר את המראה והצורה).

תהליך זה לא מלווה בכאבים אלא הוא דורש סובלנות וסבלנות, על מנת שיוכל לשקם את ביטחונה והערכתה העצמית של המטופלת. כמו כן, יש לקח בחשבון כי טיפול זה לא נעשה במסגרת בית החולים, אלא במסגרת פרטית. לפעמים, הוא מכוסה על ידי קופות החולים, כפוף לתקנות המשתנות ולבקשת המטופלים.

שחזור פטמות – ההשלכה הרגשית

מרגע גילוי הסרטן, נמצאת המטופלת, לרוב, במצב רגשי לא קל. עליה לעבור בזמן קצר יחסית, ניתוחים רבים, טיפולים כימותרפיים או הקרנתים, ולהילחם במחלה במלוא כוחה הרגשי והפיסי.

אחד מהרגעים הכואבים והקשים לנשים רבות, הוא עצם הצורך לראות את עצמן ללא האיבר שסימל עבורן, עד לרגע הניתוח, את ממשותן הנשית והאימהית.

לפטמות ישנו תפקיד מכריע למראה השד, ולהרגשת המגע. הצורך בשחזור פטמות כמו גם בשחזור שד, הוא תלוי רצונה של האישה, אולם הוא חייב להתחשב גם במצבה הרפואי ובדרישות עתידיות.

למרות השחזור, המטופלת צריכה לקחת בחשבון כי הרגשות אשר לוו את הנגיעה בפטמה לא יוכלו להיות משוחזרים.

פעמים רבות, נגרמת פגיעה לעצבים כאשר הפטמה מוסרת, ולכן הפטמה משמשת רק למראה אסתטי ונורמטיבי של השד המשוחזר, ולקבלה עצמית קלה יותר.

מעבר לכך, שחזור הפיטמה יכול להיעשות רק במועד מאוחר יותר, לאחר שיחזור השד ולאחר שהשד מקבל את נפחו ומבנהו האופטימלי. כך המנתח יכול להגיע לתוצאות טובות יותר, מאוזנות וסימטריות. פרק הזמן העובר בין שחזור השד ושיחזור הפטמות יכול להגיע עד חצי שנה.

שחזור פטמות- ההליך הרפואי

המטרה העיקרית בשחזור פטמות הוא לשמר את צורתן המקורית, במידת האפשר. הפטמה יכולה להיות משוחזרת במספר טכניקות, כמו לקיחת עור מהשד השני, לקיחת עור מאיבר אחר בגוף (כמו אוזן) או לקיחת רקמה מהפטמה השנייה אשר לא ניזוקה.

התהליך דורש זמן וסבלנות על מנת להגיע לתוצאה הרצויה. בשחזורי הפטמה נעשה שימוש בקעקוע רפואי או איפור קבוע לצביעת העטרה (החלק הכהה אשר נמצא סביב הפטמה).

הקעקועים הרפואיים (מיקרו פיגמנטציה שיקומית) שנעשה בהם שימוש, אינם מכילים מתכות שונות, בדומה לקעקועים אחרים. ולכן, לאחר מספר שנים, יש לפעמים צורך לשמר ולתחזק את הצבע. ההליך החוזר הוא בדרך כלל קל ומידי לעשייה. עם זאת, לפני ביצוע בדיקת MRI, יש ליידע את מבצעי הבדיקה על נוכחות הקעקוע.

לפעמים יש צורך גם במילוי נפח על מנת לתת לפיטמה את המראה הטבעי שלה. במקרה זה, משתמשים במידת הצורך בפטמת השד השני או בחלקים מאיבר המין. בכל מקרה המטרה בשחזור פטמות הוא להגיע לדיוק וסימטריה בין שני הצדדים, לפעמים תוך הסתמכות על שבלונות צביעה.

טכניקה נוספת, אשר ישנן נשים שמאמצות לעצמן היא הדבקת מדבקת פטמה, הנראית טבעית לחלוטין, ויכולה להיות מודבקת באופן זמני או קבוע.

הן הפטמה והן העטרה יכולים להיעשות בשני שחזורים שונים, ועל פי רצונה של האישה. ישנן נשים הבוחרות רק בשחזור הבלט, ללא העטרה או להיפך. בכל מקרה, על מנת להגיע לתוצאה הרצויה הספציפית למטופלת, יש לבצע זאת אצל מומחים ומקצועניים בעלי ניסיון בתחום זה.

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
074-7691308