טיפול אלטרנטיבי בצלקות אחרי ניתוח חזה

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!

טיפול אלטרנטיביכמעט כל אישה שעברה ניתוח חזה, בין אם ההליך בוצע משיקולים אסתטיים, או לצורך כריתת גוש, מוצאת את עצמה מתמודדת עם רקמה צלקתית לאחר שהפצעים מגלידים.

ברמה הבסיסית ביותר, צלקות נגרמות כתוצאה מפגם בשכבת העור מתחת לפני השטח, כשהגוף מייצר רקמה סיבית הנקראת קולגן על מנת לסגור את הפצע ולסייע בריפוי.

כאשר הקולגן נותר מאחור לאחר שהפגיעה בעור תוקנה, נוצרת צלקת. היקף הצלקת לאחר ניתוח חזה קשור במידה רבה לגנטיקה, גיל, סוג הניתוח, והקרנות קודמות על העור. כשם שלא קיימים שני ניתוחי חזה זהים, כך גם התוצאות משתנות.

השפעת הצלקות על התחושה לאחר הניתוח

אין זה פלא שנשים רבות מוטרדות למראה הצלקות לאחר ניתוח חזה. הן מרגישות כאילו התוצאות היפות של הניתוח נפגמות כתוצאה מהצלקת. למרות שרוב הצלקות מתמוגגות או מופחתות בגודלן לאורך הזמן, אישה נוטה להרגיש חוסר סבלנות והיא מבקשת שיטות להקטנת או העלמת הצלקת במוקדם ולא במאוחר.

יש להבין שההתמודדות עם צלקות לאחר הניתוח, בין אם באמצעים רפואיים או הליכים קוסמטיים נוספים, צריכה להתבצע באישור רופא בלבד, ורק לאחר שהרופא קובע שניתן לבצע הליכים נוספים על אזור הניתוח. צעד זה חיוני להבראה תקינה של החזה, לפני שמתחילים למצוא שיטות להפחתת או מניעת הצלקות.

קרמים ותרקוחות מודרניות

קרמים המחדירים לחות לעור, מסייעים להפחתת מרקם הצלקת והתחושה הגבשושית. הם מקלים על התחושה הלא נוחה של מתיחת העור, ועיסוי שטח הצלקת עם קרם לחות רפואי משומן, מובילה לתחושה נוחה יותר באיזור הצלקת.

ניתן להשתמש בקרמים המכילים ויטמין E, או שיקויים מתקדמים שנוצרו במיוחד למטרה זו. מה שמעניין הא שקרמים אלו מניבים תוצאות יעילות ביותר לחלק מהנשים, אך לא לאחרות. ממצאים אלו ממחישים שוב את העובדה הבסיסית שכל גוף הוא ייחודי.

שמן קיק

מריחת השמן על הצלקת מפחיתה את המראה שלה וגורמת לה להיות פחות מורגשת. השמן אינו חוסם את נקבוביות העור, ובכך מסייע לשבירת עודפי השומן המיוצרים על ידי הגוף, מה שמסייע בהפחתת מראה הצלקות.

מומלץ למרוח כמות קטנה של שמן קיק על האצבעות ולעסות את האזור הנגוע במשך מספר דקות, כמה פעמים ביום. המטרה היא לרכך את רקמת הצלקת ולסייע בהפחתת דלקת. עיסוי מקדם את הזרימה והריפוי, ושימוש בשמן מפחית חיכוך, כך שלא מתרחש גירוי על האזור.

קרם ויטמין E

זהו נוגד חמצון מסיס בשומן אותו ניתן למצוא בקלות בכמוסות, נוזל או קרם. הוא חודר אל שכבות העור ומפחית היווצרות רדיקלים חופשיים המפריעים לריפוי, מה שמאפשר מניעת או הפחתת מראה הצלקות.

תמצית בצל

מכילה תכונות אנטי דלקתיות לוויסות היווצרות קולגן. מחקר שנערך בקרב 97 נשים שעברו ניתוח חזה וקיבלו ג'ל בצל או ג'ל פלצבו למריחה על הצלקות, הראה שיותר נשים שקיבלו את ג'ל הבצל, חשבו שהצלקות שלהן מרגישות יותר רכות ופחות בולטות.

אלוורה

צמח זה ידוע בתכונותיו האנטי דלקתיות הטבעיות המספקות יכולת לקירור והרגעת עור מגורה, וקידום ריפוי. אנשים רבים משתמשים בו לריפוי כוויות והפחתת מראה הצלקות. שימוש באלוורה בצורת הג'ל הטהור שלו ללא כל תוספים הוא השיטה היעילה ביותר, וניתן למרוח את הג'ל בתדירות גבוהה ללא תופעות לוואי.

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
074-7691308