סוגי צלקות בניתוח הרמת חזה

אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!

ניתוח הרמת חזה, הידוע גם בשם מסטופקסי, הוא הליך קוסמטי פופולרי שמטרתו להעלות ולעצב מחדש חזה נפול. אמנם הניתוח יכול להניב תוצאות יוצאות דופן, אבל חשוב להבין שהצלקת היא חלק בלתי נמנע מהתהליך. במאמר זה נבחן את סוגי הצלקות השונים שעלולים להיווצר כתוצאה מניתוח הרמת חזה. כמו כן, ד"ר אופיר שיין מנתח פלסטי יוכל להציע לכם מענה מצוין בכל הנוגע לביצוע ניתוח מהסוג הזה!

 

חתך עוגן

חתך העוגן, הנקרא גם תבנית T Inverted או Wise, הוא הטכניקה הנפוצה ביותר בשימוש בניתוחי הרמת חזה. חתך זה כולל שלושה מרכיבים: חתך עגול שנעשה סביב העטרה, חתך אנכי העובר מטה מהערולה לקפל השד, וחתך אופקי לאורך קפל השד הטבעי. טכניקה זו מאפשרת הרמה משמעותית ועיצוב מחדש של השד. עם זאת, זה גם גורם לצלקות הנראות לעין ביותר. חתך העוגן משאיר צלקת סביב העטרה, צלקת אנכית העוברת לאורך השד וצלקת אופקית לאורך קפל השד. עם הזמן, צלקות אלו נוטות לדעוך ולהיות פחות בולטות, במיוחד עם טכניקות נכונות לטיפול בצלקות.

 

חתך על מקל

החתך על מקל, הידוע גם כחתך אנכי או חור המנעול, הוא טכניקה שונה הכוללת חתך מעגלי סביב העטרה וחתך אנכי שיורד מהערולה אל קפל השד. שיטה זו משמשת בדרך כלל להרמת חזה מתונה. בהשוואה לחתך העוגן, החתך על מקל גורם להצטלקות פחותה, מכיוון שהוא מבטל את החתך האופקי לאורך קפל השד. הצלקת שנוצרת יוצרת צורת סוכרייה על מקל, כאשר הצלקת המעגלית מסביב לעטרה והצלקת האנכית משתרעת כלפי מטה. בדומה לחתך העוגן, טיפול נכון בצלקות יכול לעזור למזער את המראה של צלקות אלו.

 

חיתוך סופגניה

חתך הסופגניה, הידוע גם בשם periareolar או mastopexy concentric, כולל חתך עגול שנעשה אך ורק סביב הקצה החיצוני של העטרה. טכניקה זו משמשת בדרך כלל להרמת חזה קלה או במקרים בהם נדרש עיצוב מחדש מינימלי. היתרון של חתך הסופגניה הוא בכך שהוא גורם להצטלקות הפחות נראית לעין מבין טכניקות הרמת החזה השונות. הצלקת יוצרת צורה מעגלית סביב העטרה ונוטה להשתלב היטב עם מעבר הצבע הטבעי בין העטרה לעור שמסביב. עם הזמן, הצלקת הופכת לעתים קרובות בקושי מורגשת, מה שהופך אותה לבחירה מושכת עבור מטופלים המודאגים מצלקות גלויות.

 

חתך סהר

חתך הסהר הוא טכניקה המשמשת להרמת חזה קלה וכוללת ביצוע חתך בצורת סהר לאורך המחצית העליונה של העטרה. שיטה זו מתאימה למטופלים עם צניחה מינימלית ודורשת עיצוב מחדש מינימלי. בעוד שחתך הסהר גורם לצלקת קטנה יותר יחסית, ייתכן שהוא לא יתאים לאנשים עם פטוזיס בינוני עד חמור (צניחת חזה). הצלקת מחתך סהר עוקבת אחר קו המתאר של המחצית העליונה של העטרה ובדרך כלל אינה בולטת בשל מיקומה וגודלה הקטן יותר. עם זאת, חשוב לציין שלטכניקת החתך הסהר יש מגבלות וייתכן שלא תתאים לכל מקרי הרמת החזה.

 

טכניקות היברידיות או שילוב

במקרים מסוימים, מנתחים פלסטיים עשויים להשתמש בשילוב של טכניקות כדי להשיג תוצאות מיטביות. זה עשוי להיות כרוך בשימוש בדפוסי חתך שונים, כגון שילוב של חתך סוכרייה על מקל עם חתך אופקי קצר לאורך קפל השד. הבחירה בטכניקות היברידיות או משולבות תלויה בצרכים ובמטרות הספציפיות של כל מטופלת, כמו גם במידת צניחת השד ועיצובו מחדש הנדרשים. טכניקות היברידיות אלו שואפות למזער צלקות תוך השגת העילוי והצורה הרצויים. חשוב לדון ביתרונות ובחסרונות של גישות כאלה עם המנתח הפלסטי שלך ולהבין את הפשרות הפוטנציאליות במונחים של צלקות.

 

מסקנה

ניתוח הרמת חזה יכול להחזיר ביעילות מראה צעיר ומרומם יותר לשדיים הנפולים. בעוד שצלקות הן חלק בלתי נמנע מההליך, בחירת הטכניקה יכולה להשפיע באופן משמעותי על הנראות של צלקות. חשוב לדון באפשרויות ובציפיות שלך עם מנתח פלסטי מוסמך על מנת להבטיח את התוצאה הטובה ביותר עבור ניתוח הרמת החזה שלך. למידע נוסף על הרמת חזה תוכלו לבקר באתר!

 

קרדיט תמונה- deposit
אנחנו עוזרים לך להיות שלמה עם עצמך! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
074-7691308